Соціальні мережі лікаря

Бер 23, 2021

За матеріалами  

Всучасному світі соціальні мережі мають значний вплив на всі сфери діяльності людини і система охорони здоров’я не виняток. Медичні заклади і самі лікарі ведуть активну діяльність в мережах Facebook та Instagram, де розповідають про свої послуги та лікування нозологій, а месенджери стали новим видом звязку між лікарем і пацієнтом. З однієї сторони це сприяє розвитку телемедицини, але такий вид взаємозв’язку може мати і негативні наслідки.

Зокрема, соціальні мережі значною мірою впливають на вибір постачальника медичних послуг пацієнтом. Відповідно до звіту PricewaterhouseCoopers, 41% пацієнтів повідомили, що вміст соціальних мереж впливає на їхній вибір лікарні та конкретного лікаря.

Соціальні медіа стали популярним інструментом для пацієнтів для розширення знань про власні захворювання та можливості їх лікування. Наприклад, 29% пацієнтів використовують соціальні медіа, щоб переглянути досвід інших пацієнтів зі схожими захворюваннями, а 42% орієнтуються на відгуки попередніх пацієнтів при виборі лікаря.

Оскільки пацієнти приходять на консультації вже підготовленими та обізнаними про свої захворювання, це може мати і негативні наслідки для комплаєнсу пацієнта. Через обізнаність пацієнта лікар повинен витрачати час на пояснення інформації, яку пацієнт отримав з соціальних мереж та Інтернету, і, якщо відповідь лікаря пацієнта не влаштовує, він із більшою ймовірністю відмовиться від лікування або буде шукати іншого спеціаліста.

Використання месенджерів може також порушувати одне з основних правил взаємодії “лікар-пацієнт” – конфіденційність. В ході опитувань було виявлено, що близько 20% лікарів спілкуються з пацієнтами за допомогою додатків на своїх мобільних телефонах. У 73% лікарів мобільні пристрої не мали захищеного доступу, що створює ризики поширення особистої інформації пацієнта у разі втрати пристрою. В недавньому дослідженні близько 95% студентів-медиків повідомили, що використовують свої мобільні телефони для отримання інформації про пацієнтів, і лише 50% з них мали захищений доступ до свого пристрою.

Аналогічно до того, як соціальні мережі впливають на відносини лікаря з пацієнтом, вони можуть мати вплив і на працевлаштування лікаря. В опитуванні, проведеному серед директорів ординатур, 17% використовували соціальні мережі для оцінки кандидата. Як наслідок 33% кандидатур було відхилено, а в 16% був виявлений непрофесійний вміст на сторінках у соціальних мережах. Також відомі випадки, коли медичні установи звільняли свої працівників за гомофобні, сексистські та расистські висловлювання в свої соціальних мережах.

Ще одне дослідження, яке вивчало вплив соціальних мереж лікаря на довіру пацієнтів, показало, що більшість пацієнтів менше довіряють лікарям, які розміщують в соціальних медіа інформацію расистського характеру, викладають фото з розпиванням алкоголю або використовують ненормативну лексику.

Всі ці аспекти введення соціальних мереж спонукають медичну спільноту до розробки рекомендацій по веденню соціальних мереж.

Рекомендації Американської медичної асоціації:

• Дотримуйтесь суворих стандартів конфіденційності;

• Під час взаємодії з пацієнтами в Інтернеті керуйтесь тими самими етичними професійними принципами, що стосуються будь-якого іншого контексту;

• Розділяйте особисту та професійну сферу життя в соціальних мережах. Використовуйте окремий приватний профіль для ведення особистих сторінок;

• Якщо лікар виявить невідповідний або непрофесійний вміст, наданий колегою, він повинен довести його до відома. Якщо вміст є неприйнятним або порушує професійні норми, він зобов’язаний повідомити про це відповідним органам;

• Лікарі повинні усвідомлювати, що їхні дії та вміст особистого контенту в Інтернеті можуть вплинути на власну репутацію, стан пацієнтів, їхню кар’єру, а також на їх авторитет як медичного працівника.

Якщо ви активно ведете медичні блоги в соціальних мережах, можете ознайомитися з рекомендаціями CDC по веденню соціальних мереж.

Сучасна медицина вже не зможе функціонувати без соціальних мереж, однак зміна характеру функцій та налаштувань конфіденційності вимагає, щоб медичні працівники чітко замислювались над тим, як можна використовувати потужні інструменти соціальних медіа для зміцнення  громадського здоров’я, а також особистого зростання та розвитку.

Схожі новини

Спеціально організована сесія ЄВІ для вступників на основі диплому бакалавра, магістра, спеціаліста

Спеціально організована сесія ЄВІ для вступників на основі диплому бакалавра, магістра, спеціаліста

Наказом Міністерства освіти і науки України  визначено терміни проведення спеціально організованої сесії єдиного вступного іспиту (ЄВІ). 11 вересня 2021 року...

Семінар «Оцінювання успішних практик дотримання академічної доброчесності в акредитаційних процедурах»

Семінар «Оцінювання успішних практик дотримання академічної доброчесності в акредитаційних процедурах»

  Представники адміністрації Львівського медичного інституту та більше ніж 30 студентів з усіх спеціальностей нашого закладу долучились до зустрічі -...

Всесвітній день без тютюну

Всесвітній день без тютюну

Привід відмовитися від тютюну (за матеріалами WHO) З настанням пандемії COVID-19 мільйони споживачів тютюнових виробів висловили бажання подолати тютюнову...